onsdag 10. april 2013

Magefølelse

Jeg hadde planer for leiligheten jeg endte opp med å ikke kjøpe: Lampe fra Ikea som jeg hadde tenkt å ha to stk. av over kjøkkenbordet. På kjøkkenet var det en peis med krone på, lik den på bildet øverst til høyre. Det rosa kjøleskapet nederst til venstre står på kjøkkenet mitt i dag, det skulle fått bli med til det nye. De hvite flisene nederst til høyre kunne jeg godt tenkt meg på det nye kjøkkenet.



I går holdt jeg på å kjøpe meg leilighet. En kjempefin leilighet som jeg har sett på helt siden før påske. Alt var i orden med finansieringsbevis og mellomfinansiering og alt det der, og jeg var veldig giret før visningen.

Men da jeg kom på visning fikk jeg ikke den der skikkelige go'følelsen. Fatter ikke hvorfor, egentlig, for leiligheten hadde egentlig alt jeg ønsket meg. Veranda, to peiser, badekar og et soverom så stort at det kunne gjøres om til to - ett til meg og ett til sønnen min. I tillegg hadde det rosett og stukkatur og høyde under taket, ting som jeg er ute etter. Prisen var det heller ikke noe i veien med.

Jeg tenkte det ville være galskap å ikke legge inn bud, dette var jo en leilighet jeg ville ha!

Ble med i budrunden, og på slutten var det bare meg og en til som sloss om leiligheten. Jeg skjønte at hun jeg bød mot nærmet seg smertegrensen, mens jeg selv hadde litt mer å gå på. Jeg la inn et bud, men da megleren ringte opp igjen, og jeg trodde han skulle si at jeg hadde fått leiligheten, kjente jeg en stemme som sa inni meg "Åh nei, tenk om han sier at jeg har fått den!". Det er jo virkelig helt feil reaksjon å få!

Da megleren fortalte at hun hadde lagt inn et bud på 25 000 til, trakk jeg meg isteden, selv om jeg godt kunne gitt litt til. Det var et eller annet der som ikke stemte for meg. Kan ikke sette fingeren på hva, var kun en magefølelse. Veldig merkelig. Kanskje får jeg aldri vite hvorfor, eller kanskje skjønner jeg det den dagen jeg finner drømmeleiligheten. Hvem vet.


Jeg har alltid fulgt magefølelsen min veldig når jeg har kjøpt meg leilighet. Har flere ganger fått krititkk for valg av leilighet eller boområde, men vet at når jeg lytter til egen magefølelse, så blir det rett for meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!