mandag 29. april 2013

Should I stay or should I go?

Jeg er litt i tvil.

Var på visning i går. På en kjempefin leilighet. Hvis jeg ser bort i fra det bedritne badet der, så var den leiligheten nærmest perfekt.

Vakker peis, stukkatur, store vinduer, to soverom, stort kjøkken.
Men så kommer problemet. Den samme bekymringen som kommer snikende hver gang jeg er på en interessant visning.

 Jeg er jo ikke 100% sikker på hva jeg får for min leilighet. Jeg synes det er så skummelt å kjøpe før jeg selger! Er så redd for å kjøpe for dyrt, og så ende opp med å bruke opp alle pengene mine og sitte igjen og føle meg fattig istedenfor glad.

Det jeg sitter og lurer på i dag er, skal jeg legge inn bud på denne leiligheten, til tross for at den hadde et elendig bad, og bare satse på at jeg får råd til å pusse opp badet? Eller skal jeg la leiligheten gå? Skal jeg heller legge ut min egen leilighet for salg først, og så satse på at jeg finner drømmeleiligeten min de nærmesten månedene etter jeg (forhåpengligvis) får solgt? Nå har jo markedet plutselig gått litt ned og, skal jeg heller vente en stund med dette leilighetsprosjektet? Men hva er vitsen med det, egentlig? Jeg skal jo kjøpe og selge i samme marked!

Hvordan har folk nerver til å kjøpe før de selger, egentlig? De risikerer jo både å kjøpe for dyrt OG å gå glipp av drømmeleiligheten fordi de ikke tør å slå seg løs i budrunden.

BLÆ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!