mandag 27. mai 2013

Jeg har kjøpt meg ny leilighet!

Wheeee!

Jeg kjøpte meg ny leilighet i dag!

Den ligger ca 50 meter lenger ned i gata her jeg bor, så jeg beholder samme nærmiljø, gode parkeringsmuligheter, de fine grønne lungene som er her i form av fine gatetun, og i tillegg setter jeg så pris på at dette er en rolig del av Grünerløkka. Jeg elsker jo at Løkka yrer, men vil ikke ha det rett utenfor vinduet mitt. En femminutters gåtur unna er passe. :)

Leiligheten er en klassisk bygårdsleilighet som er romslig, har to soverom, et ganske stort bad og stort kjøkken og stue med peis. I gangen er det original teglstein og i takene rosett og stukkatur. Det jeg liker aller best er stue- og kjøkkenløsningen. Det er så åpent og fint!



Har lyst på hvite gulv, så tanken er å få malt dem før vi flytter inn. Har også tenkt å male både kjøkken- og stueveggene. Litt usikker på om jeg skal velge å ha både stue- og kjøkkenveggene hvite, eller om stua skal få en lys gråfarge. Det må jeg tenke litt på. :)



Innenfor stuen ligger det som skal bli mitt soverom. Det er ganske lite, men tror jeg skal få plass til det jeg trenger av skapplass og seng. I dag står det en spesialbygd seng med skuffer i, den kan jeg få med på kjøpet hvis jeg vil. Jeg har tenkt og høre med selger om jeg kan få komme bortom å måle opp litt, for jeg lurer på om jeg heller skal rive ut det lille skapet som står der, fjerne den sengen og sette inn en vanlig seng og heller ha en skyvedørsgarderobe på høyre side. Den vil jo da være veldig nærme senga, men kanskje det går. Det finner jeg ut når jeg har fått tatt mål. Rommet skal også males.


Badet er forholdsvis romslig. Jeg har veldig lyst på badekar, men skal jeg få til det må badet ommøbleres litt, og da må en totalrenovering til. Det vet jeg ikke om jeg skal ta meg råd til. Må se hva jeg får solgt leiligheten min for først, og så får jeg tenke litt på den saken.


Didrik sitt rom har i dag en veldig praktisk barneseng med plass til to barn i. Den skal jeg be selger om å ta med seg. Synes den er veldig praktisk og fin, men jeg har jo bare ett barn og trenger ikke den løsningen. Dessuten har Didrik en dobbeltseng, han er fornøyd med den og ønsker å ha den videre. Han vil gjerne også få velge en ny farge til veggene, så da må det males her og. 


Gangen har original teglstegn på den ene veggen. Det synes jeg er kjempefint. En sjarmerende detalj som jeg også har i leiligheten jeg bor i i dag. Gangen har praktiske skap på begge sider rett innenfor døren. Her skal jeg gjøre noe med gulvet. Kanskje male flisene? Synes sjakkrutete gulv er kult. Hvis det går an å male flisgulv, så blir det til det. :)


Gården har fin fasade og koselig bakgård. Det er sitteplasser i bakgården og fellesgrill. :)




Her er hele planløsningen. Me like! :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!