søndag 2. juni 2013

Baderomsinspirasjon

Jeg vurderer å pusse opp badet i den nye leiligheten jeg har kjøpt.




Synes badet ser helt greit ut, men synes det er få muligheter for oppbevaring, synes ikke det er ideelt med trepanel på mange av veggene og sist, men ikke minst, det mangler badekar. Og jeg elsker å bade!

Jeg fryser så fælt på vinteren og da føler jeg at det å ta seg et skikkelig varmt bad er det eneste som virkelig hjelper. Hadde badekar før, og savner det veldig.

Men skal jeg først gjøre utbedringer på det badet, og legge penger i det, så bør jeg totalrenovere det. Og da blir det jo enda dyrere. Men det er lite vits å sette opp en masse dyre greier på et gulv som kanskje ikke er tett, eller inntil vegger som ikke tåler vann.

Det jeg synes er så vanskelig, er at det er umulig å på forhånd vite hva dette kommer til å koste meg. Ja, jeg kan se på priser på selve interiørbiten, men når det kommer til selve arbeidet som må gjøres, membran, flislegging og sånne ting, da går det jo ikke an å regne ut. Jeg vet jo ikke hvor mange timer det vil ta, eller om de i det hele tatt tar seg betalt per time.

Uansett, mens jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal pusse opp badet eller ikke, har jeg sittet og sett på bilder av mange fine bad. Her er noen av dem.

Bildene har jeg funnet på Klikks inspirasjonsguide, Inr.seIkea og i det svenske interiørmagasinet Älskade Hem.



 



 



 









 

1 kommentar:

  1. Fantastisk lekre baderomsinnredninger og badekar, utrolig fin inspirasjon. Jeg har heller ikke badekar og savner det fryktelig, spesielt på vinteren. Oppbevaringsplass har jeg tidligere hatt dårlig med, for det har alltid vært så vanskelig å få nok oppbevaring uten å bruke hele plassen på badet. Nå har jeg endelig fått nok oppbevaring, da jeg fikk tak i baderomsinnredning 60 cm inkl høyskap - Jeg har ikke mye plass til oppbevaring i selve servantskapet, men i høyskapet er det massevis av den muligheten og det er jeg glad for!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!