torsdag 13. juni 2013

Betonggulv!

Jeg har lurt litt på hva slags gulv jeg skal ha i gangen i den nye leiligheten.

Det hele avhenger litt av om jeg skal pusse opp badet eller ei. For skal jeg pusse opp der, heller jeg mest mot å ha sjakkrutete badegulv, men skal jeg ikke pusse opp badet vil jeg gjerne ha sjakkruter i gangen.

La oss nå si at jeg skal pusse opp badet. At jeg for et øyeblikk lukker øyne og ører for det faktum at det å pusse opp bad koster en formue og at jeg rett og slett bare unner meg et nytt bad. I så fall tror jeg jeg har lyst på et betonglignende gulv i gangen!

Kjøpte meg nemlig disse to fine, danske interiørmagasinene tidligere i dag, og bladet RUM satte meg på den tanken.


Se på disse gulvene i denne boligreportasjen her ...





Det står dessverre ikke noe i reportasjen om hva slags gulv som er lagt der, noe jeg finner litt merkelig, da gulvet er såpass fremtredende i hele saken. Men i og med at dette eventuelt er tenkt i gangen hjemme hos meg, så synes jeg vinyl eller annet praktisk gulv som tåler en trøkk kan være et smart valg. 

Gangen i den nye leiligheten har ellers gammel, fin teglsteinsvegg og hvite flater og det tror jeg kan bli superfint til betongaktig gulv! 

Eller hva tror du?

Slik ser gangen ut i dag:


Får ta meg en tur opp til Teppeland eller Maxbo, eller noe, etterpå, og se om det går an å oppdrive vinylgulv som ser ut som betong. 

:)



2 kommentarer:

  1. Jeg tror det finnes epoxygulv som ser ut som betong. Det er supersterkt og tror det er ganske billig. Bør sjekkes ut dersom du vil ha betong-looken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for godt tips, det skal jeg absolutt sjekke ut! :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!