søndag 9. juni 2013

Hvite gulv

Hvite tregulv er så fint! Men jøje meg så mange argumenter det finnes for å IKKE ha det.

Det ser fort møkkete ut, du må vaske gulvene hver dag, det blir sorte flekker, det er vanskelig å vaske det rent, det blir en sti der du går ofte, det slites stygt, osv. osv.

Jeg ble litt i tvil her en stund, på om jeg skulle orke/tørre å velge hvite gulv. Jeg har jo både hund og barn, og den kombinasjonen hørtes helt døden ut når jeg så folk på diverse nettforum beskrive hverdagen.

Likevel har jeg bestemt meg for å drite i alle advarsler og mørke spådommer. Jeg synes hvite gulv er superfint, jeg har ønsket meg det i mange år.

Jeg skal ha hvite gulv!

Så får jeg heller angre og hate meg selv senere, når jeg står der med vaskekosten sjette gangen på en uke.

Se på disse bildene her, da! :)














Alle bilder fra Pinterest.

Jeg skal nå legge ut på anbud at jeg trenger håndverkere til å pusse gulvene litt, male dem, samt male alle veggene. Dette gjelder i stue, kjøkken og begge soverommene. I stua og på kjøkkenet er det gamle tregulv (fra 1895!) og på soverommene er det parkett.

Håper jeg finner noen som både er flinke og rimelige. ;) Si fra hvis du har noen anbefalinger!

Ha en god søndag videre! :)


6 kommentarer:

  1. Hei.
    Fin blogg. Er innom å leser smått.
    MEN....det jeg vil si er, hvite gulv er bare helt fantastiske og det beste av alt er at det ikke er et så stort problem å å ha hvite malte gulv selv om man har barn og dyr. Trikset er å legge 3-4 lag med (halv blank) klarlakk på ;). Et venne par av meg har malte gulv i de fleste rom,og de gulvene er bare helt nydelige.(De har 3 barn og 2hunder)

    Go for it!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Renate!

      Tusen takk for hyggelig kommentar. :)

      Hehe, godt å høre at noen overlever det å ha hvite gulv! Høres ut som en veldig god idé å lakkere over. Spørs om jeg rekker å få det gjort, har så knapp tid på meg før alle tingene mine skal inn i leiligheten, men jeg skal høre med malerne hva de sier. Takk for bra tips!

      Slett
  2. Enig med Renate. Go for it!!!

    SvarSlett
  3. Vi har hatt hvite tregulv og dyr. Den første ripen irriterte meg, men så ble det etterhvert en jevn slitasje og da var det bare fint. You go girl :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - og godt å høre, hehe. Jeg foreløpig strålende fornøyd! :-D

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!