lørdag 8. juni 2013

La det bli lys ...

En av tingene jeg gleder meg veldig til i forhold til den nye leiligheten er at jeg endelig skal få plass til å ha et stort spisebord igjen.

Det skal bli så fint å kunne invitere til middager, og ikke minst det å ha et stort bord med godt lys hvor jeg kan sitte og tegne, sønnen min kan gjøre lekser, venninner som kommer på besøk kan sitte og drikke kaffe der, og i det hele tatt. Ser for meg at bordet vil bli et naturlig samlingspunkt i den nye leiligheten.

Når det gjelder bordet, har jeg allerede bestemt meg for hvilket jeg skal kjøpe. Det blir dette hvite, helt enkle fra Ikea.

Ikea Norden kr. 2395,-


Det jeg imidlertid er usikker på, er hvilken eller hvilke lamper jeg skal henge over. Her er et utvalg lamper jeg synes kunne passe:




1609,- Bloomingville/Mollys.no

399,- Bohus

399,- Bohus

1199,- Bohus

2999,- Christiania Belysning


584,- Ellos


295,- Ikea

595,- Ikea

2789,- Lampetorget

2750,- Sameolstory.no

Bortsett fra hvis jeg velger den øverste, har jeg tenkt å ha to like lamper hengende over bordet. Den øverste, den fra Bloomingville, synes jeg er så mye i seg selv, at den passer det best å ha kun én av.

Hmm... Valgets kval.


4 kommentarer:

  1. Takk for kommentar :)
    Lampene heter Caravaggio og er fra Lightyears (http://www.designdelicatessen.no/produkter/?search=caravaggio),
    benken er fra Living (living.no) og heter Oban.
    Drømmer om benk på ene siden siden av spisestuebordet og de fine About a chair fra Hay på andre siden.

    God lørdagskveld!
    klem Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for svar. :) Veldig fine ting!
      Ja, de stolene fra Hay er kule, og ser veldig gode ut å sitte i. Jeg vurderer å ha benk på den ene siden og stoler på den andre, men har ikke bestemt meg helt enda.

      Slett
  2. Hei! Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Lampene er fra Palma :)

    Ha en fin lørdag :)

    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for info! Ha en god helg videre. :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!