fredag 28. juni 2013

Stua og kjøkkenet - det går framover.

Gulvene har på disse bildene fått ett strøk maling, taket er malt og veggene sparklet der det trengtes. Senere i går fikk gulv og tak enda et strøk.

Deilig å se gulvene nå! Jeg var jo litt usikker på om jeg skulle tørre å male de hvite, men er nå veldig glad for at jeg gjorde det. Det ser allerede mye lysere og finere ut.



Blåfargen som er på stueveggene skal bort. De blir malt i dag. Jeg synes fargen er veldig fin, men det passer ikke meg å ha blå stue. De skal males i hvitfargen klassisk hvit. 


Kjøkkenet er beige, det skal også bli hvitt, og også her blir det malt i løpet av dagen i dag. 



Vi henger langt etter tidsskjemaet, noe som stresser meg, for i morgen kommer hele flyttelasset. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå, men det må det jo bare på et eller annet vis. 

Planen i dag er å dra ut på Ikea og kjøpe ny seng til Didrik, men siden rommet hans fortsatt ikke er ferdigmalt er jeg usikker på om det er noe poeng å gjøre i dag. Tanken var å få satt opp sengen hans der nå, slik at vi har noe sted å sove i morgen når alt flyttes over til den nye leiligheten. Det blir den sengen jeg pratet om i dette innlegget, den kan gjøres om til en dobbeltseng, så da er det plass til oss begge der inntil min seng blir levert.

På denne lille veggen, der det er grått, er det nå sparklet, siden det var "taggete", klumpete mur. Den veggen skal males med magnetmaling først, og så tavlemaling - fra gulv til tak. Blir morsomt med en tavlevegg vi kan skrive handleliste, oppskrifter, beskjeder og alt mulig på. Kanskje får vi noen hyggelige skriblerier fra gjester som er innom og? Må finne en liten hylle som jeg kan montere opp på den, hvor kritt og eventuelt svamp kan ligge. :) 


I leiligheten vi skal flytte til er det ikke en eneste lysbryter i stua eller på kjøkkenet. Det eneste lyset som er der nå, er det under kjøkkenskapene - og det er koblet til en fjernkontroll. (Ja, det har bodd en mann i denne leiligheten før ...) Det er like greit jeg kobler lampene jeg har tenkt å ha der til den, istedenfor å kjøpe og montere en masse lysbrytere nå, men jeg hadde jo i utgangspunktet heller valgt normale lysbrytere. Ser for meg at vi roter bort fjernkontrollen eller den går tom for batteri, så sitter vi der uten mulighet for å slå lyset av eller på, haha. I går fikk vi montert ledning og satt opp alt som trengs for å få lysekrona til å fungere i stua etterhvert. Gleder meg til vi kommer så langt at den skal henges opp ...

Nå skal jeg hive meg i dusjen, og så må jeg pakke i full fart her, fortsatt litt som gjenstår.

Puh, gleder meg til vi er ferdig!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!