mandag 3. juni 2013

Ungdomsrom i sort og hvitt

Ja, nå er ikke sønnen min ungdom riktig enda, men jeg må si han nærmer seg med stormskritt. Han er 10 år, interessene har begynt å endre seg og han har til og med kjæreste.

Når vi nå skal flytte til ny leilighet står selvfølgelig også innredning av nytt rom til han på dagsorden. Jeg har lett på nett etter inspirasjon til kule ungdomsrom, det var jammen ikke lett å finne! Men har samlet litt inspirasjon og en liten ønskeliste som jeg tenkte jeg kunne lime inn her.

Først; Dette er rommet som skal endres - og det skal endres ganske betraktelig.




Han ønsker seg altså et mer ungdommelig rom, og han kunne tenke seg sort og hvitt som fargetema.

Planen min er å male de fleste gulvene i huset hvite. Det synes ikke Didrik er noe fint, så han skal få sort gulv. Tipper vi bare maler det, får håpe det blir fint. Veggene er da tenkt hvite.

Her er et eksempel på et rom med hvite vegger og sorte gulv. Jeg synes det funker!

Bilde fra Pinterest.com

Han har dobbeltseng i dag, men siden den tar en del plass, lurer vi på om vi skal kjøpe en ny seng. En som kan res opp til sofa på dagtid, og som har sengeskuff under slik at venner kan overnatte. Denne sengen fra Ikea har til og med praktiske skuffer i tillegg, så det er mulig vi går for den.


Han har allerede et fint, hvitt sengeteppe som skal ligge over dyna på dagen, og så er planen å kjøpe mange kule puter. Kanskje noen av disse?

Dip dye fra Hviit.no, scull fra Bolina, sort fra H&M Home, sølv fra H&M Home, avlang fra Ikea,  hvit fra H&M Home.

Har planer om å henge denne lampa over senga. Den er fra Hummingbird Interiør .


Han ønsker seg et skrivebord med plass til både han selv og kameratene, slik at de kan spille pc-spill eller gjøre lekser ved siden av hverandre. Vi har derfor tenkt til å gå til anskaffelse av dette bordet fra Ikea. Her tipper jeg det er plass til i alle fall tre små barnerumper på rekke og rad. 



Interiørbutikken Granit ligger rett borti gaten her - den er en av mine favoritter. Her er noen ting jeg tenker kunne passet godt inn på Didriks rom.



... Og kanskje denne festlige lampa kan få en plass på rommet? Den kan kjøpes på Hviit.


Jeg håper det er plass til å sette sengen på langs på venstre side i rommet, slik at når sengen er redd opp som en sofa, så vil den peke mot høyre vegg. På den veggen er det tenkt at tven hans skal henge, og at det under den skal stå en hvit tvbenk som han kan ha spillmaskiner på og spill og filmer inni. Kanskje denne fra Ikea?


Ideene er mange, men vi får jo se an litt hva det blir plass til når vi endelig flytter inn. Det er ikke lenge til! Kun tre uker! :-D Jeg gleder meg.

PS! Hvis noen har tips til nettsider med gode tips til ungdomsrom - del dem gjerne med meg!








4 kommentarer:

  1. Masse flotte ting du har funnet frem til Didrik! :)

    Jeg har vært i samme situasjon. Umulig nesten synes jeg å finne ungdomsrominspo. På Pinterest er det mye barnerom. Jeg har pinnet endel for større barn under home kids og bedroom kids. Vet ikke om du kan finne noe inspirasjon der. Profilen min er Siw Eriksen

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, så bra, da skal jeg absolutt lete deg fram på Pinterest. Merkelig at det skal være så vanskelig å finne inspirasjon til ungdomsrom, det er jo like viktige rom som alle andre. :)

      Slett
  2. Hei kjære ex-nabo :)
    Gratulerer med ny leilighet. Den ser kjempefin ut. Og så fin lampe fra Hummingbird Interiør, hihihihi, jeg så først lampen også gikk det litt tid også så jeg jo plutselig at det var din blogg. Så morro :))) Skal definitivt følge bloggen din. Ønsker dere lykke til med ny leilighet, nyt oppussingen også gleder jeg meg til å se mer :)))

    Hilsen Camilla, Humming-frua :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo! :-D Tusen takk for hyggelig melding! Ja, jeg måtte jo sjekke ut nettbutikken som sto på ringeklokka - og den er jo superbra! Bli ikke overrasket om det tikker inn en bestilling fra meg etterhvert. :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!