tirsdag 2. juli 2013

Hektiske dager - bildedryss

Puuh! Herlig med nytt, men slit med flytt!

De siste dagene har vært utrolig hektiske. Har stått på fra morgen til kveld, og nå er endelig den forrige leiligheten overtatt av ny eier og den nye leiligheten begynner å bli mulig å bo i.

Her er Instagram-bilder fra de siste dagene:

Maler'n står på stigen og maler, og Snoopy gjør det han er best på; sitter og ser pen ut.


Begynner å ligne noe, sakte, men sikkert. 
Bordet er fra Ikea, men jeg har kjøpt det brukt via Finn. Stolene er også kjøpt via Finn, så de har flyttet fra et møblert hjem på Oslos vestkant og hit til fabelaktige Møkka-Løkka. :) Lampene er fra Kremmerhuset og sjeselongen du ser litt av til høyre der, den er også fra Ikea, men den er også funnet på Finn. Den har fått nytt mørkegrått trekk nå, slik at den matcher sofaen.



Tadaaaaa! Pappa henger opp kronen på verket! Lysekrona er fra Lisbeth Dahl. Jeg kjøpte den for to år siden, i en interiørbutikk i Drøbak. De fortalte at de hadde spesialbestilt den fra Lisbeth Dahl, og at akkurat den i hvit plast egentlig ikke var i kolleksjonen. Butikken skulle legge ned eller endres på en eller annet måte, så lampene ble solgt ut rimelig, så den fikk jeg for en billig penge. Da var det verdt å ta turen til Drøbak. 


I lysekrona har jeg hengt en liten pistol fra Seletti. Synes Seletti har så mange kule saker! Pistolen kjøpte jeg for 50% i en kjempefin interiørbutikk på Sæter som dessverre skulle legges ned. 


Jeg har lett litt på nett etter fine dørskilt. Har ikke funnet noen jeg liker. Derfor har jeg isteden hengt opp dette, som jeg har laget med en Dymo labelwriter som jeg kjøpte på Granit for noen år siden. Synes det ble litt kult, jeg!


Wheee! I dag kom discokula jeg har ventet på! Sliter med å få hengt den opp på grunn av takhøyden her. Jeg rekker ikke opp til kroken selv om jeg står på stige. What to do, what to do ... 


Her sitter Didrik og tar farvel med den forrige leiligheten. Overtagelsen var i går. Alltid litt rart og vemodig å flytte fra ett sted til et annet. Den leiligheten ligger bare 50 meter bort i gaten her, så det er veldig merkelig å kjøre forbi og se at det nå bor noen andre der. Men vi er jo strålende fornøyd med denne nye, da!



I stad kom endelig sengen!  Sånn her så det ut her tidligere i dag, madrasser og deler over det hele. Jeg har nå montert den sammen, men greier fader ikke å få igjen glidelåsen på trekket som skal rundt nederst på senga. Må høre om noen kan hjelpe meg og holde ned trekket mens jeg drar.

Som du ser bak på bildet, så er det fortsatt ikke helt ferdigmalt her. Det som står igjen er ett strøk til i stua og på kjøkkenet. I tillegg skal han male bak peisen og en liten vegg på kjøkkenet andre farger.


Masse som gjenstår, men i skrivende stund sitter Didrik og jeg henslengt på sjeselongen - han ser på tv og jeg sitter her med pcen. Digg å endelig kunne slappe av litt her, ikke bare jobbe. :)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har fått dere en veldig fin leilighet! Mye jobb med oppussing, men heldigvis også ganske gøy -i allefall å se framgang og fint resultat ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjempemorsomt! Og veldig slitsomt, hehe. :) Deilig å se at leiligheten sakte, men sikkert blir etter min smak. Hjemme! <3

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!