søndag 14. juli 2013

Oppskrift: Laks med grønnsaker og spicy fløtesaus.

Denne lakseretten lagde jeg i går. Var hjemme alene og hadde lyst på fisk, men ikke lyst til å kokkelere så lenge.



Her er oppskriften:



Ingredienser:

1 laksefilet
5 cherrytomater
Squash
3-4 brokkolitopper
3-4 blomkåltopper
1 chili
2 hvitløksfedd
Salt
Pepper
Fløte
1 gulrot
6 sukkererter
6 skiver agurk
Blandet salat

Slik gjorde jeg:

Forkokte først brokkolien og blomkålen raskt. Mens vannet varmet seg opp delte jeg tomatene i tre, finhakket chillien, knuste hvitløken med en hvitløkspresse og skar opp squashen med et juliennejern. Så tok jeg på litt maldonsalt og pepper.


La alt i en liten ildfast form, hadde over blomkål, brokkoli, laksefileten og fløte (nok til å dekke grønnsakene).


Mens det godgjorde seg i ovnen lagde jeg en enkel salat av blandede salatblader, agurk, sukkererter og revet gulrot.


Fiks, ferdig, rask og god lakserett. Og jordbær til dessert. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!