torsdag 12. september 2013

Smoothielicious



I dag startet vi dagen med deilig smoothie.


De fine glassene har jeg vunnet i en konkurranse på bloggen Coctail Chic. Det er jo egentlig drinkeglass, men jeg bruker dem til andre ting og. Mine yndlingsglass. :)

Smoothies kan jo som kjent varieres i det uendelige. Noe jeg gjør også. Synes det er veldig greit å bruke rester av grønnsaker, frukt eller bær til enten smoothies eller juicer. Sunt og godt - og jeg slipper å kaste mat.

Oppskrift frokostsmoothie

Banan
Ferske blåbær
Ferske jordbær
Frosne bringebær
Agurk
Tyrkisk yoghurt
Appelsinjuice
Egg
Vital greens

Bland alt sammen i blender, ha over litt ferske bær på toppen.


Didrik synes smoothien var kjempegod. :) Og i og med at den inneholder egg og yoghurt er den mettende og holder helt til lunsj. 

Du tenker kanskje at det smaker ekkelt med egg i smoothie? Tenk igjen. Kan garantere at du ikke smaker forskjell, du bare merker at den metter bedre.

Når det gjelder Vital Greens, er det noe jeg kjøpte da jeg var på Vegetarmessa med min venninne, Cathrine, som er veganer. Jeg har fått med meg at Vital Greens er veldig sunt, men fyttirakker'n det smaker grusomt. Får det kun i meg hvis jeg blander i smoothie. Så da gjør jeg det.

Sjekk ut Cathrines blogg, mange fine oppskrifer på vegansk mat. :)

Ha en deilig dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!