tirsdag 8. oktober 2013

Trening

Etter sommeren har det vært litt så som så med treningen. Og nå er vi faktisk i oktober ... På høy tid å komme skikkelig i gang igjen.





Det er ikke det at jeg ikke trener i det hele tatt, men det har bare vært litt nå og da i det siste. Plutselig har det gått to uker uten trening, mens en annen uke har jeg kanskje trent to ganger.

Nå må det skjerpings til.

I kveld har jeg satt igang med jogging igjen. Jeg er ingen god jogger, men prøver å lære meg det. Har med meg Didrik (10) og bulldogen, Snoopy, når jeg jogger, det gjør det hele mye koseligere. Så sant man kan gå til det skrittet å kalle jogging koselig. Det er jo temmelig fælt. Men digg når det er overstått.

Ble en kort joggetur i kveld, kun to kilometer, men det er da en start.

Planen framover nå er å trene minst to ganger hver uke på Sats, helst tre. I tillegg vil jeg gjerne gå til jobben litt oftere enn jeg har gjort i det siste. Har også avtalt med Didrik at vi skal jogge hver uke. Og så blir det som vanlig turer med Snoopy hver dag. Må også få ordnet sykkelen min, det er noe feil med giret. Hadde vært deilig å kunne sykle steder igjen.

Utfordringen for meg i forhold til trening - i tillegg til det faktum at jeg hater å trene - er at jeg sliter en del med smerter i nakke og hode, samt migrene, på grunn av en bilulykke jeg var i for noen år siden. Det gjør at jeg ikke kan trene etter jobb, og at det er visse treningsformer som er vanskelig. Men det er ingen unnskyldning til å ikke ha mål og struktur når det kommer til trening. Må bare ta visse hensyn.



En annen ting jeg må få orden på igjen er maten. Nå har det vært mange middager ute eller take away på grunn av lathet. Vil gjerne komme tilbake til gode matrutiner med deilig og sunn mat laget fra bunnen av.

Hvordan er det med deg? Trener du? Er du som meg, som er flink i perioder og så faller ut og sliter med å komme i gang igjen, eller er du superstrukturert?

Håper det å ha sagt det her gjør at det å sluntre unna blir litt vanskeligere for meg. Lov å håpe. :)

Foto: Pinterest

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!