søndag 24. november 2013

Kontraster



Jeg er fortsatt på kurbad, og der er det ikke mye fint interiør å ta bilder av ... Men masse sau. ;-D Og vakker natur.



Det er stor kontrast mellom dagene i uka hvor jeg er på behandlingsstedet og i helgene når jeg er hjemme.

Dagene mine på behandlingsstedet består kun av trening, behandling og avslapping. Det er mye tid til overs og jeg kjeder meg en del.

Hver morgen klokken 08.00 går vi ut i skogen på en lang tur, eller så trener vi intervall i en av bakkene der.



Så er det inn og spise frokost. Vi kan velge mellom brød, knekkebrød og pålegg, havregrøt, yoghurt eller frukt og grønnsaker. Deilig å kunne velge fra dette hver morgen uten å måtte lage noe selv.

Så er det tid for undervisning, på smertemestringsskolen. Foreløpig synes jeg ikke det har gitt meg noen aha-opplevelser.



Etter undervisningen har vi trening, enten kondisjonstrening i vann, sirkeltrening eller aerobic, før det er mat igjen.

I tillegg har vi nesten hver dag behandling hos fysioterapeut, og til slutt har vi avspenning, en type meditasjonstime. Og så serveres det et måltid til.

Det er veldig rart å være på et sånt sted over så lang tid. Jeg kjenner at det er bra for meg, jeg har mindre smerter nå enn jeg har til vanlig. Men jeg sliter litt med å være borte fra sønnen min så mye. Savner han fælt. I tillegg kjenner jeg på en dårlig samvittighet over å dra bort så lenge bare til fordel for meg selv. Føles litt egoistisk.

Savner denne fine, lille gutten hver dag.

Heldigvis er jeg hjemme i helgene. Og det er så deilig. :) Her er noen bilder fra helgen så langt.

Her er Didrik og jeg ute og spiser litt, før det er tid for kino og Hunger Games 2! :)


Tidligere i uken lagde Didrik scones på skolekjøkkenet. Han sparte på en scones og la den i fryseren slik at jeg kunne få den til frokost når jeg kom hjem. Synes det var så rørende av han. <3 Så da ble det scones med syltetøy til frokost på meg på lørdag. :)


Vi lagde middag sammen lørdag kveld. :)


Og på kvelden så vi på tv og koset oss. :)


 Nå skal vi straks dra på 4-årsbursdag!

Ha en god helg videre. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!