søndag 19. januar 2014

DIY: Rocka sølvbestikk


Slik lager du det:

I går våget jeg meg en liten tur ut av sofaen, og ut i bilen til min kjære venninne, Trude. Vi tok oss en tur på Fretex og et handlesenter. Det var utrolig deilig å komme seg ut litt etter å ha vært inne under dyna så lenge! :)

Trude kjøpte seg en kjempefin kåpe, og jeg fant blant annet fire fine sølvgafler Eller sølvplett, tror jeg egentlig det er.

Bestemte meg for å kjøpe en sprayboks med yndlingsfargen min, samme tyggisrosa farge jeg har på kjøleskapet mitt, og pimpe opp gaflene litt.

Slik gjør du for å lage rocka sølvbestikk:

Finn noe gammelt sølv eller sølvplett-bestikk.


Kjøp spray i en farge du synes er fin, og finn fram avispapir.


Få eventuelt hjelp av en venn. ;)


Spray kun bestikkets skaft, spray begge sider.


Sett alle gaflene til tørk i et glass.


Vips! Ferdig bestikk. :)


Synes det ble kult, jeg. :)


8 kommentarer:

  1. Jepp. Der ble jeg overbevist... Følger nå bloggen din. Herlig med rocka sølv. Min mor hadde besvimt. God søndagskveld. Hilsen Drude

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, tusen takk for det! :) Ha en fin søndagskveld du og. :)

      Slett
  2. Så stilig! Det er sikker flere i eldre generasjoner som ikke er enig, men nå kan jeg kanskje finne på noe morsomt med alle de "odde" bestikkdelene jeg har arvet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, sikkert noen som setter kaffen i halsen da, ja. :-D Men dette er jo genialt å gjøre når man har en masse deler som uansett ikke passer sammen. Litt spray, vips så passer de sammen likevel. :)

      Slett
  3. Hvordan blir det når man skal pusse/vaske bestikket? Forsvinner fargen da?
    Var genialt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har tenkt til å vaske opp disse gaflene for hånd. Hvis fargen etterhvert slites av, så synes jeg ikke det er så stor krise, da tar jeg eventuelt og sprayer litt til. :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!