onsdag 5. november 2014

Huset


Åh, nå nærmer det seg med stormskritt!

 
Om under en måned (!) flytter jeg ut av Løkka-leiligheten, og om litt over en måned flytter jeg inn i dette vakre huset sammen med fem karer og en hannhund - herlighet som jeg gleder meg!


Jeg liker veldig godt at huset er gammelt, fra 1924, med den fine, sjarmerende, eldre stilen. Jeg har alltid tenkt at hvis jeg skal bo i hus, så er det helst et gammelt et, helst ikke nyere enn 1930.
 
Men det som er ekstra fint her, er at hele huset er renovert i nyere tid. Her er det gjort mye, alt fra isolering, drenering og strøm, til overflatebehandlinger og innredning er nytt og fint. Det er deilig å ikke ha en stor oppussingsjobb foran seg.


Se på den strigla hekken, haha! Dritfin! Selgerne fortalte oss at det er naboen som har et sterkt engasjement for den hekken, så det er han som klipper den (med neglesaks, antar jeg!). Det håper jeg han fortsetter med når vi flytter inn og. Det er sånn hekk man ser i Donald, dette her. :)


Garasjen er helt ny! Den er veldig dyp, og det er satt opp dør bakerst på den høyre siden, så her er planen å få laget en fin bod. I boden skal vi ha det rosa kjøleskapet mitt, samt lagringsplass for hele familien sine ting og tang som vi ikke bruker hele tiden. Kjøleskapet mitt (som jeg jo elsker!) får ikke plass på kjøkkenet (buhuu ...), men det kan være greit å ha et ekstra kjøleskap til for eksempel drikke og kaker når det er selskap. Vi er jo til vanlig seks personer rundt bordet, så bare vi har en gjest så er vi egentlig ganske mange, hehe. :)


Rundt mer enn halve huset er det terrasse - kjempefint! I tillegg er det en veranda i andre etasje.
 
Og så har vi en liten hage med fin plen. Tror ikke vi har noen trær - kanskje vi skulle plantet en syrinbusk, eller noe? Jeg har særdeles lite peiling på hagearbeid, må jeg innrømme, men synes jo blomster og en pent opparbeidet hage er fint.
 
Vurderer forresten å kjøpe rød postkasse, tror du ikke det blir fint på det hvite stakittgjerdet? :)
 
Tenk at jeg skal bo i hus!? Jeg er sjokkert. :)

6 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med mann, ekstra barn og nytt hus :D

    Btw, hadde jeg vært rik og fremdeles befunnet meg på østlandet, hadde jeg kjøpt leiligheten OG det rosa kjøleskapet ditt på flekken!!! hihihi..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, søte deg! Tusen takk. :)

      Slett
  2. Jomen visst var det din blogg jag var mye inom förr. Så gøy att finna tillbaka :)))
    Å du, vilket härligt hus ni köpt er! GRATTIS, där kommer ni nog trivas stort alltså.

    Glada Hälsningar Sessan i Halden

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar, Sessan! :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!