mandag 17. november 2014

Jeg har vært på matlagingskurs!

 
Koreansk street food sto på menyen.


I forrige uke inviterte Samsung på matlagingskurs, hvor Stian Floer fra Hitchhiker (restaurant på Mathallen) skulle lære oss å lage koreansk street food. Jeg ble kjempeglad for den invitasjonen, for jeg har alltid hatt lyst til å være med på et matlagingskurs, men har aldri vært på det.

Her er to av de jeg var på gruppe med. Hun til venstre heter Line, og er Kamilles flinke mat- og interiøransvarlig.



Her er Line og jeg i full sving, dypt konsentrerte. Kokken Stian passer på.
 
Vi lagde så mye god mat! Løkpannekaker, kimchivafler med en helt fantastisk god dipp til, salat og kjøtt med nydelige smaker. Vi brukte flere ingredienser som var ganske ukjente for meg, og mye deilig krydder og sauser.
 



Her er mesterkokken, Stian Floer. Har lenge hatt lyst til å spise på Hitchhiker, og ble ikke akkurat mindre fristet etter å ha sett hva han her er god for.
 
Jeg likte godt den nye komfyren fra Samsung, som har en plate man kan sette inn, som deler av komfyren slik at den har to soner med to forskjellige temperaturer. Vi grillet kjøttet øverst, og så satte vi mat som skulle holde seg varmt i den nederste delen. Veldig praktisk! Kunne godt tenke meg en sånn komfyr hjemme, det er jo perfekt for meg når jeg for eksempel skal lage lasagne til min nye storfamilie, og skal varme hvitløksbrød i tillegg.
 

Full konsentrasjon! :-D
 

Kurset ble holdt i Kanonhallen på Løren. De hadde pyntet så fint for oss!
 


Her er gruppa jeg var på, sammen med kokken sjøl.
 
Da vi var ferdige med å lage all maten, var det bare å benke seg ned og kose seg. Det smakte altså SÅ godt, ble rent stolt av meg selv, haha!
 

Dette ga mersmak! Jeg vil definitivt på matlagingskurs igjen (og jeg MÅ spise mer koreansk mat - nam!)

PS! På Instagram har jeg lagt ut flere bilder. Du finner meg under @heddabjeren
Bilder:
Det øverste bildet er tatt av Grayzine - Matbloggen, resten har jeg fått tilsendt av PR-byrået Trigger og min kollega Line.

2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!