søndag 9. november 2014

Prosjekt pusse opp hybel


K og jeg kjøpte det nye huset veldig plutselig, nesten uten betenkningstid, haha!

Siden vi ikke egentlig var på husjakt da vi dro på visningen, var det jo ikke slik at vi var helt klare for flytting. En ting som gjerne skulle vært gjort først, var å gjøre ferdig oppussingen i huset hans.

K er en skikkelig handyman, og har pusset opp huset sitt selv. Det var skikkelig gammelt og utdatert da han kjøpte det, så han har tatt rom for rom og nå endt opp med et flott ferdig hus. Det eneste som sto igjen var hybelen som er i underetasjen. Planen var å pusse den opp for så å leie ut.

Men vips så skjer livet, og alt forandrer seg. :)

hadde vi altså kjøpt hus, og oppussingen av hybelen måtte skje raskt. Slik så den ut:



 
Her var det bare å hive seg rundt! Vi dro ut og kjøpte materialer og satte i gang. Målet var å gjøre dette så fint som mulig, uten å bruke for mye tid eller penger.
 
K er kjempeflink til oppussing, det er litt verre med meg ... Men jeg gjør så godt jeg kan, da, og hjelper gjerne til. K jobbet hver kveld etter jobb og hver dag i helgene. Jeg tok mest ansvar for barna og middagslaging og handling og diverse. Og så hjalp jeg til bittelitt med praktiske ting og. Her hjelper jeg til å blande avrettingsmasse, hehe. :)
 
 
Her er et underveis-bilde av hybelens bad. Kjekkasen i speilet er K. ;)


K bygget badet av en del av gangen, han har satt inn et helt nytt toalett og ny vask. Og hengt opp et nytt speil. Han har flislagt gulvet og laget en fin hylle bak toalettet. Vi fikk kjøpt skyvedørsramme på Finn.no, av en som ikke hadde åpnet eska engang, så det var supert. Det er jo en hybel, så ikke kjempestor plass, så da passer skyvedør perfekt. Alle veggene og taket er nye, veggene er dekket med panel. Ble fresht og fint. Jeg har kjøpt inn duftlys, matchende håndkle og såpedispenser. Og satt inn litt stæsj for å pynte opp til bildene skulle tas.


I gangen er både tak og vegger nye, og K har hengt opp en knagg med plass til flere jakker. Han har lagt fine fliser på gulvet. Det som ikke kommer fram på bildet her, er at det er skråtak, så den har altså ekstra høyde under taket. Alt er malt hvitt og fint.


På kjøkkenet har han satt opp nye kjøkkenskap (jeg og barna skrudde dem sammen!), ny vask, tettet et hull i veggen og malt veggene. Gulvet som var der fra før fikk ligge.

 
Vi kjøpte et rimelig, hvitt, lite kjøkkenbord på Ikea og satt inn en svart Tolix-stol. Stolen kjøpte jeg brukt via Finn.no, og den skal vi ha med oss videre til det nye huset.
 
 
Vi har en oppblåsbar madrass som Didrik pleier å sove på når vi sover over hos K og gutta hans. Den har vi redd opp som seng i hybelen nå, for å vise at hybelen har god plass til det. Lampen over sengen fikk vi gratis via Finn.no. Putene har jeg tatt med meg hjemmefra, og er de samme som var på bildene i min boligsalgsannonse.
 

Vi kjøpte en liten sofa på Ikea, og satt inn en hvit kommode som K hadde fra før. Sofaen er pyntet med saueskinn og fine, turkise puter. Det gjennomsiktige bordet er fra Kartell og er egentlig fra Didriks rom. Bildet på veggen hadde K fra før. De av veggene som trengte oppfriskning har fått et par strøk maling av meg.


Ganske stor forandring, eller hva?

Håper folk på husjakt ser potensiale her, til å kunne leie ut denne hybelen og i så måte få hjelp til nedbetaling av lånet. Eller kanskje har de en tenåring som få egen leilighet her.

Visning på søndag - blir spennende å se hvordan det går! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!