tirsdag 11. november 2014

Vårt nye kjøkken


Her er kjøkkenet i det nye huset.



Kjøkkenet er ikke veldig stort (det er, når sant skal sies, ikke resten av huset heller da, haha!), men veldig fint, synes jeg.


Kjøkkenet er ganske så nyoppusset og er fra HTH. Jeg liker godt det vinduet over her, det har utsikt over gårdsplassen vår, og jeg ser for meg at jeg hører bilen til K som kjører til garasjen eller tramping av fire tenåringsgutter som kommer hjem. Koselig. <3


Over komfyren der, skal vi bytte ut skapet over og sette inn en mikribølgeovn. Jeg er helt avhengig av det for å tine opp ting som haster, lage micropop og diverse. Det høye skapet ved siden av komfyren er matskap, sånn man drar ut og så kommer det mange hyller fram. Veldig praktisk!


Elsker at det er fem kokeplater istedenfor fire! Det er induksjonsovn, det har jeg aldri hatt før, og er egentlig litt usikker på hva som funker og ikke på sånne. Har jeg rett når jeg sier at det kun er gryter med magnet under som funker? Opplys meg gjerne. :-P


På veggene mellom vinduene der er planen å sette opp noen hvite hyller. På de skal vi ha Norges-glass med mel og korn og sånt i. Både for å frigjøre skapplass og for å unngå meldyr og sånt, usj! Husker en venninne av meg fikk meldyr i skapet en gang, og det har rystet meg for livet, haha! Må ha mel i tette glass.

Svart kjøleskap er jeg egentlig ikke så fan av, men synes det er praktisk at det er så svært. Og med litt svarte interiørgreier på kjøkkenet skal jeg nok få det til å funke.


Peisen vi har har vindu på alle tre sider, så den synes både fra kjøkkenet/spisestua og stua. Veldig koselig, synes jeg! :)


I spisestua skal vi sette inn mitt hvite spisebord og mine hvite lamper skal henge over. Er ikke den ved-nisjen fin, forresten? :)

I dag har vi tenkt å høre med selger av huset om det er ok at vi flytter inn 1. desember istedenfor 10. Iiiik, kryss fingrene for at det går i orden! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!