torsdag 22. januar 2015

Sprudlende sunt godis


Rett før jeg flyttet fra leiligheten min på Grünerløkka, var jeg så heldig å ha besøk av søte Linn fra Sprudlendesunn.no og en del av mine kollegaer fra bladet Kamille og Kamille Puls.



Linn skulle holde kurs for oss, vi skulle lære å lage godteri helt uten sukker, proppet med sunne ingredienser. Nam! Den flinke fotografen Gry Traaen var også med for å forevige dette, slik at det kunne bli reportasjer av det.

Først holdt Linn et foredrag for oss om blodsukker, og hva godteri fra butikken inneholder og gjør med kroppen vår. Så fant hun fram en masse gode, sunne råvarer og det var tid for å kokkelere på kjøkkenet.

Det var både gøy og lærerikt, og det resulterte i en sak i Kamille og en sak i Kamille Puls. Sistnevnte blad finner du i butikk nå, hvis du vil se oppskriftene og hele reportasjen.

Har du smakt godterier som dette? Hva synes du?
Selv synes jeg det er kjempegodt, men det holder med en bit eller to - mektige saker!

1 kommentar:

  1. Har ikke smakt sunt godis, men skulle veldig gjerne lært meg og lage:)
    Jeg spiser alt for mye dritt:))

    Blir spennende og lese dette:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!