tirsdag 26. mai 2015

Det var helgen sin, det!



Didrik og meg, klare for konfirmasjon!

Dette har vært en kjempefin helg. :) Min kusines datter, Philippa, konfirmerte seg, så vi var invitert på seremoni i Oslo Rådhus, etterfulgt av fest - high tea-selskap! (High tea er omtrent det samme som afternoon tea, hvis du er mer kjent med det.)

Vi har et veldig nært forhold til Philippa, så det ble en følelsesladd dag. Jeg er jo så glad i den jenta, at jeg nesten sprekker! <3

Seriøse mødre sitter pent og venter på at seremonien skal starte.

Seremonien i Oslo Rådhus var staselig og høytidelig. Lokalet er jo så flott! Og arrangementet var proft og fint.

Konfirmant Philippa og mamma Tonje.
 
Etter seremonien i rådhuset dro vi til Philippas besteforeldres hus, hvor festen skulle være. Der var det stelt i stand med deilig high tea. Og red carpet utenfor huset!
 
 
 
Bordene var dekket med treetasjes kakefat med deilige snitter, scones med krem og syltetøy og konfekt og jordbær. Og på bordet sto det mange vakre tekanner med forskjellige typer te. Nam!
 
 
 
Etter maten var det over til kaffe og kaker.
 
 
Jeg hadde bakt gulrotmuffins og en sjokoladekake med makroner på.
 
 
Sjokoladekaken hadde fire lag sjokoladekake med bringebærkrem mellom lagene. Mektig!
 
Mamma Tonje holdt en rørende tale til sin datter.
 
Det ble holdt mange fine og koselige taler for den flotte konfirmanten. Jeg ble så imponert over sønnen min, Didrik, som reiste seg opp og holdt en spontan og rørende tale til Philippa. De to er verdens beste venner. <3

Didrik (12), the party animal.

Tonje hadde ordnet en morsom photo booth med kule "props" og selfiestang tilgjengelig.

Tonje, Didrik, meg og Leo. <3
Vi hadde en kjempekoselig dag og kveld. :)

Kim, meg og Leo. <3
I går, mandag, var det jo pinsefri. Den dagen brukte jeg til å roe helt ned. :) Da tok bikkja og jeg en lang tur i Oslomarka sammen med min venninne, Marianne. Vi gikk en mil, og unnet oss en deilig vaffel på Lilloseter Sportsstue. Finfin dag, det og. :)

Snoopy får alltid hundekjeks når vi er på Lilloseter. :)
Bildene er fra Instagram, sjekk ut hashtaggen #philippaskomf og følg meg gjerne på @heddabjeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!