søndag 24. mai 2015

Finn et strå og træ dom på





"Hele væla er bære jordbær, finn et strå og træ dom på"

Alf Prøysen


Vi har plantet jordbær! Og med det mener jeg egentlig at min kjære, Kim, har plantet jordbær, hehe. :) Håper det kommer noen bær etterhvert!

Jeg er helt grønn (pun intended) på hagearbeid, så å klare å få til en fin og blomstrende hage etterhvert kan jo bli spennende ... Jeg har jo bodd i leilighet i byen mesteparten av livet, så det å ha hage er helt nytt for meg. 

Har foreløpig plantet i noen potter, og har da konsentrert meg om de plantene det ryktes skal være enkelt å holde i live. 

Men da jeg fant jordbær på Plantasjen måtte jeg bare teste det. :) Har plantet dem i to søte potter fra TGR. De har tavleskilt på, slik at man kan skrive hva som er i. Fine, ikke sant?

Er du flink med hagearbeid og blomster? Gi meg gjerne bloggadressen din så jeg kan se! Eller tips meg om andre bloggere som er flinke til sånt. Jeg trenger sårt tips og råd.

Ha en herlig dag! :)

2 kommentarer:

  1. Artige potter! Tenkte jeg skulle prøve meg på litt planter i år jeg også, men jeg har definitivt ikke grønne fingre så vi får se hvor mye som overlever her ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg ønsker lykke til! Det er jo så fint med blomster, men fader så vanskelige de er å holde i live, altså!

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!