søndag 17. mai 2015

Gratulerer med dagen!



Ah ... Til tross for dårlig vær her i Lillestrøm, har vi hatt en kjempefin dag. :) Veldig rart å ikke være i Oslo på 17. mai, forresten, for det har jeg alltid vært. Karl Johan, masse folk, kongefamilien og vandring rundt i byen - det er liksom nasjonaldagen for meg. Men så det på TV, da, hehe. :) 

Nå sitter vi helt utslitte i sofaen her, med koseklærne på og er så mette at vi nesten sprekker. Bildet ovenfor viser en ørliten del av det store matbordet vi stelte i stand her hjemme i dag.



Vi sto opp tidlig i dag og hoppet i finstasen, alle som én (bikkja også, som du ser!), og så var det ut for å se på Didrik som skulle gå i barnetoget. Siste året han skal gå i tog, siden det er ungdomsskolen neste år. Stakkars, han så ut som en druknet katt da vi hentet han. Det regna sidelengs, blåste og var skikkelig surt. 

Vi gadd ikke være noe mer i sentrum på grunn av været, så da dro vi rett hjem. Dekket bordet, ordnet i stand mat og kaker. 


Vi fikk besøk av mine foreldre, Kims mor, min kusine og hennes datter. Og så er vi jo seks personer her i huset fra før, så totalt var vi hele 11 personer. Koselig! Senere på kvelden kom min venninne, Trude, og hennes mann, Ulff, også innom. Ble veldig glad for det. :)

Jeg lagde kaken verdens beste (for første gang, den ble heldigvis god!) og brownies.  Moren til Kim hadde med seg en kjempegod pavlova og på bordet satt vi også fram masse godis og bær. Til mat ble det hjemmelagde burgere med hjemmelaget dressing, ovnsstekte potetbåter, pølser med brød og lompe (som kusinen min hadde med), koteletter, noen store krydderpølser, maiskolber, hjemmelaget foccacia, salat (som foreldrene mine hadde med), pluss et fat med oliven, spekemat og nøtter.

Synes dagen ble veldig vellykket, til tross for at jeg egentlig hadde ønsket meg sol, slik at vi kunne sittet i hagen.

Har du hatt en fin 17. mai?

PS! Bildene jeg har lagt inn her er fra min Instagram-profil, følg meg gjerne på: @heddabjeren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!