fredag 15. mai 2015

Siden sist


Hallo! Her kommer en kjapp oppdatering!


Tida flyr og ting skjer.

Vi har hatt en stor nedskjæring gående på jobben, faktisk pågår den ennå, ting er ikke helt avklart for alle. Men nå vet i alle fall jeg at jeg har jobb videre, noe som gjør soving på natten litt lettere. Samtidig er jeg oppriktig lei meg for flere gode kollegaer som har fått dårlige beskjeder.


Noe litt hyggeligere var da Kim og jeg var på ferie i Marokko. :) Vår aller første ordentlige ferie sammen, faktisk! I fjor var vi i Danmark og Sverige, men denne gangen var det bare oss to, og en hel uke med sol og avslapning.


Vi dro jo utenfor sesong, og det bar Agadir helt klart preg av. Vi var ofte helt alene på restaurant, og det var få folk ute i gatene. Det er ikke det at vi dro ned for charterfylla, akkurat, men å se litt fler folk når vi var ute hadde vi jo ønsket.


Været var så som så. Temperaturen lå rundt 20 grader, så ganske typisk norsk sommer. Var deilig når det var sol, men litt kjølig ellers.


Vi tok en liten tur til Marrakech! Det var gøy. Da var vi på museum, som på bildet over her, vi var på souk (marked) og handlet et nydelig marokkansk brudeteppe som vi skal bruke som sengeteppe, og vi fikk omvisning rundt hvor folk bor og handler. Kunne godt tenkt meg flere dager i den byen.


Jeg synes det var skikkelig koselig å være på ferie med Kim. Gleder meg allerede til neste gang. :)


Påsken i år ble tilbragt med gode venner. :) Jeg klarte å pådra meg lungebetennelse og var derfor syk i starten av påsken, men heldigvis ble jeg i såpass form at jeg fikk kost meg litt og.

Vi var ute i Oslo-marka med min venninne Marianne (på bildet over er vi ved Trollvann, og du ser Snoopy, meg, Robin, Leo, Didrik og Marianne), og på tivoli med min kusine, Tonje, hennes datter og en venninne av henne. Koselig. På bildet under ser du Tonje og meg.


Ellers holder vi fortsatt på å bo oss inn, litt etter litt i vårt nye hus. Vi har laget pulter (det vil si Kim har snekret) på rommene til 15-åringene (Robin og Leo) og Didrik har fått nytt skap. Vi har malt hele den ene veggen i spisestuen med tavlemaling (!), kjøkken og spisestue har fått nye hyller og endelig har vi speil i gangen. Vi er i full gang med å innrede veranda og plattingen i hagen, og snart skal vi handle inn blomster. Å plante og stelle med blomster kan jeg ingenting om, byjente som jeg er, så det kan jo bli interessant ...

Jeg er fortsatt ivrig på å både kjøpe og selge via Finn, og jeg har blant annet solgt discokula mi (buhu ... Den har jeg ikke noen plass til her, så da måtte jeg bare la den gå.) og kjøpt noen fine bordbein i metall. Kim skal lage et fint spisebord i morgen og bruke de beina til det, slik at vi har noe å sitte og spise ute ved på 17. mai, hvis vi er så heldige at været blir fint.

Jaja, nok skravling her nå, dette var i alle fall en liten oppdatering på ting og tang som har skjedd siden sist.

Hvordan er det med deg? Skriv gjerne en hilsen i kommentarfeltet, slik at jeg vet du har vært her. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!