torsdag 21. mai 2015

Vend ansiktet mot solen, så ser du ikke skyggene.



"Vend ansiktet mot solen, 
så ser du ikke skyggene."

Synes det sitatet er så fint. Og helt korrekt. :)

Og apropos sol, så deilig det er når sola titter inn etter så mange våte og kalde dager!

Det er ikke så varmt her i dag heller, men jeg kan i alle fall ha døra oppe, og jeg kan lufte hunden uten å ha på meg jakke. Kan'ke klage da. :)

I dag skal jeg følge sønnen min, Didrik, til skoletannlegen. Lenge siden sist han var der, krysser fingrene for at det ikke blir noe boring i dag heller ...

Torsdag er dagen de eldste guttene i huset her drar til moren sin og skal være der en uke. Alltid litt tomt og rart når de drar, Vi gleder oss alltid til de er tilbake igjen. Da er det liksom sånn det skal være. Hele familien samlet.

Det er veldig kontrastfylt å ha ett barn boende i huset 100 prosent, mens de tre andre bor her 50 prosent. Full fres her halvparten av tida, med seks personer boende i huset. Mye lyder, klesvask og sko i gangen, og mange å få klemmer av. :) Og så er vi tre stykker som bor her resten av tiden. Da er det ryddigere og roligere, men litt stille.

Synes ordningen vår fungerer bra. Og det tror jeg den gjør for hele familien. Min sønn, som er vant til å bo med bare meg, får gleden av å ha søsken halve tida, og får nyte fordelene av å være enebarn den andre tida. Og de tre eldste gutta får se moren og faren sin like mye. Det er fint. :)

Mange spør meg hvordan jeg synes det er å bo med tre barn som ikke er mine. Det kan jeg, med hånden på hjertet, si jeg synes er kjempefint. Føler meg heldig som har fått bli kjent med dem, de er fine gutter. Jeg har blitt veldig glad i dem.

Har lest mange skrekkhistorier om hvordan det er å slå sammen to familier, og kjenner meg ikke igjen i dem. Klart, vi har diskusjoner og vanskeligheter her og, men det er ikke overvekt av det. Konfliktene er små og løsbare. Og så tror jeg det er viktig å ha en positiv innstilling til det - se mot sola. ;)

Jaja, nok tanker og skravling fra meg - nå skal jeg ta fatt på torsdagen!

Ha en herlig dag! :)

2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere fikser dette helt perfekt!
    Det gleder meg å lese, er så mange som ikke får det til...
    Heldige gutten din og da, som på en måte får både i pose og sekk, tjihi ♡

    Tipper han søtnosen på bildet syns det er ok med en uke "fri" og :))


    Ha en fin fin helg :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar. :) Ja, jeg synes det går veldig bra. Er jo en tilvenning for alle, og vi har våre vanskeligheter her og, men synes absolutt det er mest positivt! Trives veldig godt. :)

      Slett

Legg gjerne igjen en melding, setter stor pris på å høre fra deg!